Underbart lustmord på trollen

Alla som bloggar om något som kan uppfattas som i alla fall aningen kontroversiellt eller har hängt på något forum på Internet har mött dem. Trollen, idioterna som inte förstår och inte vill förstå. Knäppskallarna som inte kan hålla sig till ämnet utan ska dra fram sin egen utslitna käpphäst. Provokatörerna som försöker förvandla varje seriös diskussion till en pajkastning. De som bara vill förstöra. De som bara HAAAATAR!!! Ledighetskommittén som har hundra åsikter om allt.

Samma drägg hittar man i många dagstidningars webbupplagors kommentarsfält.

DNs Jonas Thente har också mött dem och ger gruvligt igen. Sen stänger han kommentarsfältet. Läs och njut!

Jag behåller kommentarsmöjligheten ett tag till, men det här är min blogg. Jag bestämmer vad som ska publiceras här. Anger du en korrekt namn och e-postadress och skriver någonting som jag tror mina läsare har glädje av kanske din kommentar kommer med — Jag lovar inte. Din yttrandefrihet får du genom att starta en egen blogg — inte genom att förorena i min.

Hos mig är välskrivna och väl genomtänkta kommentarer fortfarande välkomna.

Se även


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,