Men var är bilderna?

Efter tidigare Ironman-tävlingar har det brukat dyka upp en massa bilder här. Så inte i år. Det här stället är inte helt lyckat för att visa jättemånga bilder. Det fungerar bättre för text och några få bilder för att illustrera det skrivna.

Nu visar jag mina bilder i huvudsak på Instagram. De dyker också automagiskt upp på Facebook. Jag letar efter nåt ännu bättre ställe för bilder men var inte redo för det inför årets Ironman.

Instagram funkar bäst om du har en smartphone eller surfplatta. Då hämtar du en app som heter kort och gott Instagram, sen klickar du på förstoringsglaset och letar efter en användare som heter urbanan, det är jag det. Vill du tipsa mig om något skriver du @urbanan i en kommentar nånstans. Du kan också använda sökord, som #ironmankalmar2015. Då hittar du bilder märkta med just det sökordet, inte bara mina . Snackar kidsen om ”hashtag”, så handlar det antagligen inte om droger utan just om ett sånt sökord.

IMG_0438(1)

Om du inte har nån såndäriga ”fåne” eller ”padda” kan du komma åt mina bilder ändå från datorn, på adressen https://instagram.com/urbanan (<– eller klicka på länken)

Postat i Okategoriserade