Politik som fotboll och fotomotiv

Jag sprang på Göran Hägglund på stan, kådisledaren ni vet. Han stod lite tafatt i ett fotbollsmål och några dagisungar dribblade bort honom. Tänkte först bara gå förbi. Visserligen hade jag kameran i ryggan, men också ett par kassar i nävarna. Så tog ”lassie-effekten” över.

ND3_8211

Överlät temporärt kassarna till en hygglig karl och osäkrade min D3. Handen på hjärtat är det ju inte säkert att man får se karl’n igen. Jag menar regeringen lär han ju få sparken ur efter valet. Dessutom är det inte helt otroligt att kådisarna trillar ur riksdagen.

Annars twittras det om att Zlatan gjort mål i någon match nånstans. Inte för jag riktigt bryr mig, men det är kul att nån försvarar de blågula färgerna.

Vad jag hade i kassarna? Ett par flaskor Zensa primitivo, ett gott ekologiskt vin från Italien, och två par NN 07 ”Simon” chinos, till reapris.