Man måste ju få försvara sig

Nu det nog. Hagelbössan är laddad, jag har fått tag på en tung påk av finaste ek och har slipat och striglat förskäraren. Nu ska grannens respektlösa skitunge få vad han förtjänar och är hans lilla skrikhals till lillasyster och hans stapplande mormor där får de skylla sig själva.

Den vidrige ungen har kallat mig ”gubbjävel”, sagt att jag ska dra åt ”hevlete” och beskjutit mig med sitt ärtrör flera gånger. Ärter är farliga grejor, kommer en ärta i ögat kan det gå illa. Nu kommer inte så många ärter förbi mitt parasoll, men det är principen. Grova hagel har jag laddat med.

Nu tycker kanske ungjäveln att han har ”anledning” att vara sur på mig sedan jag flera gånger rivit hans kojor och dessutom låst in honom i källaren ett par veckor, men det var ju länge sedan, flera veckor. Sånt gammalt groll måste man ju kunna stryka ett streck över för grannsämjans skull, men inte den lille plågoanden. Han fyllde sex häromdagen förresten.

Sa jag att jag laddat upp med tjugo liter diesel också. Lika bra att bränna ner deras kåk när man ändå håller på. Man måste ju få försvara sig.

PS
Innan mina grannar barrikaderar sig i väntan på polisens insatsstyrka måste jag avslöja att det här är en METAFOR. Jag gillar våra grannar och har ingen hagelbössa. Inte har jag blivit beskjuten med ärtrör heller. DS