Reflektion

Ett år är blixtrande kort. Åh, förlåt — så får man inte skriva om man har kamera. Men det är också rätt fullt av händelser som flimrat förbi och sen fallit i glömska. Sitter och letar bilder till en (högst privat) fotobok om 2013 som snart är tillända.

Många bilder blir det. Vardag och fest, kända och okända personer, snapshots, studioporträtt, natur, bröllop, landskap, reportage, arkitektur och till och med sport.

dsc_0336_nef_shotwell_modified_modified

Den här blev en halvsida i Ölandsbladet

I fjol trodde jag aldrig jag skulle ta modebilder och jag hade fel. I år trodde jag att jag aldrig skulle ta sportbilder, och blev indragen i cirklarna runt Ironman och kom hem med tusentals bilder. Jag tror jag lärt mig läxan. jag kommer säkert att trilla in i någon ny fotografisk genre, om inte nästa år så någon annan gång.

Andrea_Ray1-Foto_Urban_Anjar

Den här ville Wanås Konst ha i sitt nyhetsbrev

Kanske blir det nån variant här i PENA också, men jag lovar inget bestämt.