Missa inte ”Alla är fotografer”

En sak jag är dålig på är att titta på teve. Har det varit det någon bra teveserie, ett intressant debattprogram eller en rafflande fotbollsmatch, så har jag antagligen missat dem.

Jag missade också det första avsnittet av Alla är Fotografer med Henrik Schyffert och Johan Rheborg. Tack och lov finns SVT-play, så jag såg det i kväll.

Intresant avsnitt om självporträtt eller #selfie, som det tydligen heter på twitterspråk. I alla fall det här avsnittet handlade inte ett skvatt om teknik, så du kan följa med oavsett om du plåtar med mobilen eller har värsta proffsutrustningen.

IMG_0027

Nu kan jag tycka att de självporträtt de fick till var i kreativaste laget, men det beror förstås på vad man ska ha bilden till.

dsc_1004_01

Själv är jag mer inne på det tråkigt seriösa spåret.

Jag gillar initiativet med ett program om foto i teve och ser redan fram mot nästa avsnitt.

http://www.svtplay.se/video/1595949/del-1-av-6