Då har även jag trillat dit

Nu sitter jag i fåtöljen och skriver min blogg på ett löjligt litet tangentbord med stumma tangenter. Det ska vist vara Framtiden, säger dom. Nåväl, jag är på många sätt förtjust i min nya padda. Mina bilder gör sig bra på den högupplösta skärmen och jag har laddat upp med tidskrifter, e-böcker och föreläsningar om både det ena och det andra, så blir det bara tillräckligt många regndagar och sömnlösa nätter kommer jag att bli ruskigt bildad.

20131112-193021.jpg

Sen är det förstås det rent logistiska. Min stationära dator flyttar jag inte på om jag inte måste och faktum är att jag drar mig för att dra med mig den bärbara jobbdatorn också ifall jag inte ser något klart behov. Paddan är verkligen lätt och nätt, om man jämför.

Så här sitter hustrun och jag i varsin fåtölj och knappar på en varsin padda. Då och då häver hustrun upp sin röst och tipsar fall om någon oumbärlig app som jag bara måste ha.

Annars hoppas jag att paddan ska ge mig möjligheter att kolla bilder, kanske fixa med dem en aning och sen posta dem utan att behöva springa hem till datorn, men vi får se. Har i alla fall lagt mig till med en adapter för kamerornas SD-kort. Sen ska det till och med gå att styra studioljusen med den den…

