Det rör på sig i Gimpskolan!

Jag noterar att min gamla GIMP-skola får ökande uppmärksamhet. För dig som inte vet vad GIMP är — tänk Photoshop fast gratis. Man kan fylla hela fotoväskan för prisskillnaden eller köpa ett riktigt bra objektiv eller kamerahus.

Det är ju väldigt kul. Sju gånger fler sidvisningar i dag jämfört med igår! Möjligen är det mina studenter som hittat dit. Vi har mest tragglat sidnumrering i Word och pivottabeller och punktdiagram med felstaplar i Excel, men också snuddat lite vid Gimp.

Dock handlar gimpskolan om Gimp 2.6 och nu kör man Gimp 2.8. Det är förstås en del skillnader. Dessutom har jag hunnig gimpa några år sen den skrevs och hittat en del nya favoritvektyg.

gimp

Jag borde kanske skriva mer om kurvor, kanske om lager, om vilka verktyg jag tar till för att bota acne och bättra på glimten i ögat.

Det skulle väl i så fall bli min tredje GIMP-skola, eller har jag tappat räkningen? Finns det behov av en ny GIMP-skola?

http://ubuntufranborjan.wordpress.com/2011/01/09/har-ar-gimp-skolan/