Vykort

På den tiden man skickade vykort så där fysiskt, alltså kort man köpte i kiosken, skrev en hälsning, klistrade frimärken och lade i postlådan hände det inte sällan att jag postade bilderna när jag kom hem. Det var ju lite pinsamt ifall mottagaren kollade på poststämpeln, för varje ort hade på den tiden sin egen poststämpel.

Nu erkänner jag att jag sitter hemma och skickar vykort. Vykort som jag visserligen plåtat själv och inte inhandlat i kiosken. På så sätt får du fler kort och dessutom kort på vad jag verkligen såg och inte på vad jag borde ha sett om inte…

Resan gick med buss till Stockholm, en snabb koll på Fotografiska och sen vidare med tåg till Hudiksvall för att hälsa på farsan. Åter till Gävle för att möta upp B, I och pojkvännen P som kom med bil. Åter till Hudik och sedan vidare genom Hälsingland och till Dalarna. Passade på att leta lite mor- och farrötter i Edsbyn och Roteberg, sen blev det Zorn och Larssons, dalahästar och hela konkarrongen.

dsc_2104_nef_shotwell_modifieddsc_2180_nef_shotwell_modifieddsc_2179_nef_shotwell_modifieddsc_2239_nef_shotwell_modifieddscf0831_modifieddsc_2345_nef_shotwell_modifieddsc_2363_nef_shotwell_modifieddsc_2356_nef_shotwell_modified  dsc_2384_nef_shotwell_modifieddsc_2369_nef_shotwell_modified dsc_2453_nef_shotwell_modifieddsc_2407.nef_KD0R0W dscf0899_raf_shotwell_modified   dsc_2538_nef_shotwell_modified     dsc_2458_nef_shotwell_modified