Bilder du kanske inte behöver ta?

Okej, det finns en del bilder som känns rätt gjorda. Facebook och Instagram är fulla av dem.

Ta den där duckface bilden. En tjej som förmodligen egentligen är hyggligt söt, men när hon trutar med läpparna ser hon ut som en anka. För att bilden dessutom ska ge en generös inblick i decoltaget är den tagen snett uppifrån.

duckface-ua-2

Det finns bättre förutsättningar när det gäller att skapa ett snyggt eller i alla fall hyggligt rättvisande porträtt…

Varför inte skruva den här gjorda bilderna lite? Utgå ifrån standardkonceptet men ändra en aning. Eller ta nåt helt annat.

Två bara fötter med ett hav i bakgrunden… Varför inte fötter med vandringskängor, gummistövlar eller byggskor? Så ser våra fötter ju också ut på semestern.

Och alla delikata anrättningar och påkostade drycker. Jag vet att det väckte viss indignation på nyllet när jag visade ett glas med skummande öl och en ölburk — biran ansågs för billig. Jag syndar själv och postar en och annan matbild, men nästa gång blir det kanske en halväten hamburgare…

Och får jag se en gullig kattbild till kommer jag att leta upp en överkörd katt och plåta den för att ha nåt att kontra med.

Alltså jag har inget emot att folk är lyckade, snygga, rent av sexiga, att man har det bra, äter och dricker gott och omger sig med gulliga husdjur. Jag har inte heller något emot att man visar det för sina vänner. Det blir bara så ensidigt, enögt och reklamigt.

Vi har dagar då livet är sådär. Vi snålar och äter nåt billigt, stressar och kastar i oss en pizza direkt ur kartongen. Det är också livet! Likaså är livet jobb, häng i tevesoffan, och en diskbänk som svämmar över. Det är inget jävla brott att svepa en billig bira!

Jaga den osminkade verkligheten med kameran ibland också!

 Screenshot from 2013-05-29 20:28:51