Jag äger!

Jag måste säga att det glädjer mig att COOP återigen talar om sina kooperativa rötter. Att man dessutom gör det i en fyndig kampanj är ännu bättre

jag_ager

Det är ju en rätt fiffig idé det där att äga och driva saker tillsammans och att kunna påverka inte bara med plånboken utan också med sin rösträtt. Tyvärr har COOP varit dåliga på att förklara den här ideologiska grunden och ses därmed av de flesta som en butikskedja bland många.

Kanske är kampanjen Jag äger början till en vändning. Sen gäller det förstås att göra något av medlemsinflytandet också. På sina ställen har man lyckats riktigt bra med fräscha butiker fyllda med riktigt många schyssta ekologiska och rättvisemärkta varor. Mer sånt!

One thought on “Jag äger!

  1. Pingback: COOP-KAMPANJEN SUGER! | Kemikaliedetektiven

Kommentarer inaktiverade.