Redigera bilder — är det någon idé?

Mina bilder brukar må bra av några minuters ”mörkrumsarbete” i datorn. Jag snackar inte om oärligheter som att terja in lodjur som inte finns, utan om enkelt vardagsfix. Jämför de två bilderna nedan.

Före

Efter

Klicka gärna på bilderna så ser du detaljerna bättre. Ja, det är egentligen samma bild förstås. Efter att jag donat lite i datorn med den. Det tog kanske fem minuter.

Hur jag gjorde kommer jag att förklara senare, men för att du ska kunna hänga med måste du ladda ner och installera ett program som heter GIMP, så gör det så länge, det finns på www.gimp.org klicka på Download på den sidan och följ instruktionerna.

Fortsättning >>

One thought on “Redigera bilder — är det någon idé?

  1. Pingback: Redigera din bild på fem minuter « Press Enter News Agency

Kommentarer inaktiverade.