Krafttag mot kriminaliteten

Medan staten skickar sin antiterrorstyrka mot barn, ungdomar och bönder på grannön, som vill skydda natur och vattentäkt, jagar jag det verkligt kriminella. Jag uppmärksammade ju er i morse om min kriminella kaffebricka. Rektanglar med runda hörn var ju Apples patenterade uppfinning.

Som laglydig medborgare har jag sålunda letat upp ett antal kriminella produkter som gör intrång på patentet och fler kommer att avslöjas senare.

 

Jag menar tänk om nån går till affären för att handla sig en iPad och kommer hem med Bregott i stället. De ser ju så lika ut!

 

Den här olivburken är ju lite högre än en iPad, men visst är den lik ändå på något vis?

 

Här har man försökt kringgå rättvisan genom att göra det iPhoneliknande ölunderlägget till en KVADRAT med runda hörn, men alla vet ju att en kvadrat bara är en rektangel med alla sidor lika. Nu är det ju lite tunnare än en iPhone, men vänta bara, iPhone 5 eller iPhone 6 är säkert exakt så tunna…

 

Här ett annat intressant sätt att kringgå rättvisan. Jag misstänker att de här smörgåsunderläggen är från 50- eller 60-talet. Alltså har man brutit mot Apples patent redan innan företaget grundades. Fy fan så förslaget!

Jag uppmanar er alla hjälpa till att samla bildbevis på kriminella produkter som är rektangulära och har runda hörn. Namnge så att Apple, iPad eller iPhone finns med i filnamnen och posta på nätet var du vill och nämn även produkterna i texten!

https://svar42.wordpress.com/2012/08/26/kriminell-kaffebricka/

2 thoughts on “Krafttag mot kriminaliteten

  1. Pingback: Äpples röta börjar med runda hörn « Press Enter News Agency

  2. Pingback: Apples röta börjar med runda hörn « Press Enter News Agency

Kommentarer inaktiverade.