Flygande hund

Att prova på nya fotomotiv är utmanande. Kusin Lotta med man var på besök i helgen och då fick jag tillfälle att försöka plåta hennes border terrier Karlsson. Helst ville jag inte ha en gullig bild på en stillastående vovve som den här.

Jag var snarare ute efter en actionbild där jycken trotsade gravitationen, kanske så här

Eller kanske så här

Det var inte lätt, men av flera hundra exponeringar var det en handfull som blev någorlunda användbara. Mitt recept var telezoom, kontinuerlig autofokus (C) och snabb serietagning (CH).

Jag körde med korta exponeringstider, runt 1/1000 sek, men kanske skulle jag ha kört längre, det hade gett lite oskärpa som förstärkte intrycket av att jycken rörde sig.

Var lite irriterad på att kameran laggade lite efter några exponeringar. Får fundera om jag kan hitta någon inställning som minskar det laggt eller om jag ska skaffa snabbare minneskort.

Förmodligen är det lättare för den som kan hundar att lyckas med sådana här bilder…

 

One thought on “Flygande hund

Kommentarer inaktiverade.