Några sommarbilder och lite skryt

Det blommar för fullt på Öland. En massa orkidéer är igång, men just där jag var idag var det inga orkidéer även om nog det lilafärgade tjärblomstret nog kan tas för orkidé när man kör förbi lite hastigt. Tittar man lite närmare ser man skillnaden.

Den där ”hårbollen” är jag lite fundersam över. Kan det vara överblommad backsippa?

Varning skryt

Annars måste jag få skryta lite. I dag står det Foto: Urban Anjar under en bild i Östran, papperstidningen alltså. Samma sak i Östrans webbtidning och även i Barometern på webben. Det är förstås min bild på Årets Ölandsfotograf, Miriam Eriksson som dyker upp där.

Ölandsbladet har också text och bild om detta men de hade skickat en egen journalist och fotograf.

Här är min bild:

Måste erkänna att förra gången jag hade mitt namn i tryck under nån tidningsbild nog var på den gamla analoga tiden, när man var tvungen och stänga in sig på nån mörk toa för att kunna soppa sin Tri-X och sen helst själv ta sig till tidningen med bilderna eller skicka dem i kuvert, om det inte var så brådis. Onekligen har saker och ting blivit lite enklare.

