Jag har börjat se skuggor

Alltså det är inte så att jag börjat bli mer tokig än vanligt. Jag snackar inte om skumma utomjordingar som förföljer mig i gränderna, utan om skuggorna som är en av de viktiga saker som gör bilder lyckade eller misslyckade.

Skuggor kan vara hårda och svarta eller mjuka och knappt synliga. Skuggor kan skulptera fram ditt motiv så att det ser riktigt tredimensionellt ut. Skuggor kan plocka fram detaljer som annars inte skulle ha synts men de kan också sabba en bild totalt.

Klicka på en bild för att starta bildspelet.

Dagens bilder vill få dig att fundera över skuggor, att också börja se skuggor. Du kan fundera med eller utan kamera för skuggorna finns överallt och alltid. Fundera över hurdana skuggor du vill ha i dina bilder och hurdana du helst vill vara utan. Leta efter snygga skuggor!

Fler artiklar om foto på Press Enter News Agency hittar du i Fotoskolan och i kategorin Foto

One thought on “Jag har börjat se skuggor

  1. Pingback: Så var de de där skuggorna igen « Press Enter News Agency

Kommentarer inaktiverade.