En riktigt bra fotobok

De flesta fotoböcker handlar om olika sorters kameror och om stativ, om vilka bländare man ska använda och vilka bränvidder som passar till vad, om slutartider och hur man komponerar sina bilder. Kort sagt om sånt du kan läsa alldeles gratis här i bloggen. Inget ont om sådana böcker, jag har själv en hel hög i bokhyllan och bläddrar i dem ibland när jag funderar över något.

Ska jag köpa något nytt vill jag dock ha något som leder mig vidare i det fotografiska äventyret. Jag hittade faktiskt en sådan bok på bibblan i Mörbylånga — och då ska man tillägga att deras fotohylla inte är nämnvärt större än min därhemma. Tyvärr har ju bibliotek den lilla egenheten att de vill ha tillbaka sina böcker och jag ville inte vara utan den, så jag beställde en egen.

Jag är lite seg ikväll och orkar inte plåta av framsidan på boken, så ni får ge er till tåls tills jag avslöjar vad boken heter och handlar om.

