God fortsättning på 2012

Attans, nu ska man komma ihåg att skriva rätt år på diverse dokument. Framåt mars sitter det nog…

Lite fyrverkeribilder blev det igår, men vi var lite sent ute och hann inte ta oss till stället jag planerat, så för-  och bakgrund blev lite sådär. Dessutom var halva förverkeriet slut när jag hunnit få upp stativet. Trådutlösaren prioriterade jag bort i brådskan. Med det utgångsläget tycker jag ändå att jag lyckades ta några hyggliga fyrverkeribilder.

Jag hann bara köra med 50 mm-gluggen och höll mig till bländare 11 med lite varierande exponeringstider från 3 — 15 s. ISO hade jag satt på 200 och bilderna sparades som RAW. Nästa gång jag är så nära ska jag nog testa en vidvinkel…

Jag har inte efterarbetat bilderna särskilt mycket utom den sista, där jag petat lite på kurvorna innan jag gick över från RAW, pjattade huset lite och dessutom mörkade ner den rökiga himlen med nivåer. Den sista bilden var också lite ur fokus, men jag tycker inte det blev så illa.

God fortsättning på 2012. PENA kommer att hänga i både med fotoskolan och med tummen i ögat på makten och mänsklighetens mer korkade sidor. Stay tuned!

One thought on “God fortsättning på 2012

  1. Kunde kanske lånat en Sigma 10-20? Kul glugg även om den hade varit ännu fräckare i fullformat. Från en N300-ägare till en annan.

Kommentarer inaktiverade.