Var gömmer folk sina minibussar?

Vi annonserar ut ”Charken” till uthyrning på Blocket. Jag kollade in annonsen och upptäcker då något slags statistik om ”området” vilket väl borde vara Vickleby.

Om området

  • Många medelålders gifta par med barn
  • Främst villor byggda 1931-1980
  • Ovanligt många jobbar med offentlig förvaltning eller utbildning/forskning
  • Intressen: golf, utförsåkning & sportdykning
  • Lägger pengar på välgörenhet, byggmaterial & båttillbehör
  • Minibussar vanliga
  • TV-tittande: ungdomsprogram & golf

Ja, vi är medelålders och vi har barn, om än utflugna. Huset är från 40-talet. Jag jobbar på Linnéuniversitetet, så långt känner jag igen mig.

Men min golfkarriär var väldigt tidig och dito kort. En timme var väl jag och min kompis på golfbanan. Vi var väl runt åtta. Bolljäveln ville inte fara dit den skulle, det gjorde däremot vegetationen. Jag förstod redan då att detta inte var fint sätt på en golfbana. Kompisens golfspelande mamma la tillbaks grästorvorna efter bästa förmåga och såg till att förpassa oss någon annanstans. Där tog min golfkarriär slut.

Utförsåkning gillar jag, men praktiserar alltför sällan sportdykning skulle jag nog gilla om jag gav det en chans.

Vad gäller pengarna så stämmer det väl hyggligt även om just byggmaterial drar ifrån de andra posterna. Fotoprylar ligger nog också aningen över genomsnittet.

Minibussar, där blir jag ställd. Vi har ingen och jag har inte sett någon annan i byn. Var gömmer folk sina minibussar? Däremot passerar massor med turistbussar sommaren igenom och det gör de rätt i. Vickleby tål att tittas på.

Jag och hustrun är rätt dåliga på att titta på teve och när vi gör det är det aldrig golf- eller ungdomsprogram. Så det så.

Var gömmer folk sina minibussar?
