Köpa kamera…

I går försökte vi klara ut vilka sorters bilder du vill ta. Nästa steg i köpprocessen handlar om att se sig själv i spegeln.

Nå, bildligt talat alltså…

Hur intresserad är du av fotografering? Jag menar är du så intresserad att du kan tänka dig att läsa tidningar och böcker om det och rent av kamerans bruksanvisning? Nå, följer du den här bloggen är det väl ett gott tecken…

Hur teknisk är du? Jag menar inte raketvetenskapsteknisk precis, men har du lärt dig köra bil med manuell låda? Kan du trä i en tråd i symaskinen? Kan du byta borr och bits i skruvdragaren? Svarar du ja på minst två av frågorna? I så fall kan du säkert lära dig att använda en avancerad kamera också om du verkligen vill.

Vad har du för mål med plåtandet? Fixa ett varsitt album till ungarna? Posta lite bilder på Facebook? Delta i fototävlingar? Vinna fototävlingar? Använda en och annan bild på jobbet? Bli proffs?

Hur ser din budget ut? Vissa typer av fotografering kräver mycket och dyr utrustning, medan man klarar sig gott med enklare grejor till andra motiv.

 

Tycker du om den här fotoskolan? Hjälp mig i så fall att sprida den. Länka och gilla på Facebook, Twittra om den. Länka från din blogg! Det blir roligare att skriva om många läser!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

3 thoughts on “Köpa kamera…

  1. Har lagt in den på min blogg men ligger under Uncategorized. Vill ha upp den som en rubrik bland mina andra rubriker. Hur gör jag???

Kommentarer inaktiverade.