Har varit lite borta — fast hemma, om du förstår

Kort sagt har vi lagt om taket på huset, så jag har haft annat för mig än att blogga. Hundratretti kvadrat eternit har jag, iklädd nån sorts rymddräkt, sprättat bort, packat ihop och hissat ner.

Så kom blåst och regn inte sjutton vill pressenningar ligga där man lagt dem när stormen vill leka med dem. Billiga presenningar blåste till trasor och inte ens de dyra ville hålla ihop riktigt. Resultatet; massor med vatten där det inte ska vara, som ovanpå den spända pappen som utgör innertak. Vi snackar om hinkvis.

Sen var det mer tak att byta än jag hade trott. Förutom taktassar var det allt svall och en del takstolar som också har bytts eller halvsulats. Tack och lov för kunnigt yrkesfolk, för även om jag inte anser mig ha tummen mitt i handen och även om jag jobbat dubbla skift så förslår varken ork eller kompetens.

Nu ligger i alla fall taket där, med underlagspapp och väntar på att täckas med ett ytskikt, fast det kommer en firma och fixar det.

Lärorikt har det varit i alla fall. Om inte annat ska man multiplicera den beräknade åtgången av tid och material med minst pi.

Mitt i allt ihopa rasade vårt ADSL, eller om det var routern eller… Nå, rätt oförklarligt är det igång igen, bara man orkar med någorlunda systematisk felsökning, sen funkar det bara. Passade på att dra igång en ny router också, men den ska det lekas med en del vilket du nog får läsa om i min andra blogg.

Men först ska det målas lite och klippas två veckors gräsmatta och städas bort en helsikes massa byggrester och…

Vi hörs.

One thought on “Har varit lite borta — fast hemma, om du förstår

  1. Pingback: Isolering med Thermofloc på vinden « Press Enter News Agency

Kommentarer inaktiverade.