Nytt ljus över konsten

Vädret i går var lite grått och det blev en tur till det stora möbelvaruhuset i stan. Man borde väl egentligen bojkotta eländet så länge de vägrar leverera varor till Palestinskt område, men så blev det alltså inte.

För min del blev det fyra överkomliga spotlights ”Kvart” att sätta i fönstren till GALLERI TVÅ FÖNSTER. Till dessa sjuwatts lysrörslampor, så energiförbrukningen blir måttlig. Nu kan alltså galleriet visa upp sin konst 24/7. Jag hade egentligen velat ha LED-lampor och dessutom får vi nog skaffa en timer, för trots allt är det onödigt med belysning när solen står för övernog av den varan.

Från byggvaruhuset fick jag hem två säckar finbetong. Det ska bli en bordsskiva. Saken är den att jag har fått fatt i underredet till en gammal trampsymaskin. Det fattas bara en skiva ovanpå så blir det ett fint trädgårdsbord — hoppas jag! Jag får nog anledning att återkomma till det projektet.

Läser i Barren att Ölands Skördefest, som redan är Sveriges största i sitt slag, med över hundratusen besökare årligen, ska bredda konceptet. Öland är värt ett besök alla tider på året och inte bara en helg om hösten. Hoppas bara inte man tappar fokus på kuppen, men det ska nog gå bra.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

