En blogg om livet, universum och allting

Hmm, läskigt. En alldeles ny blogg och jag vet inte riktigt vad den ska handla om. Bara vad den inte ska handla om, det vill säga det jag skriver om i min andra blogg Ubuntu från början http://ubuntufranborjan.wordpress.com/

Här är en blogg om allting annat, nå, inte precis allting kanske — eftersom det finns rätt mycket som jag inte vet något om och inte har några åsikter om och det kan jag ju inte gärna skriva om. Det betyder förstås ändå inte att ämnet är tydligt avgränsat eftersom jag försöker att prova på nya saker ibland.

Vad kan det då bli? Hus och trädgård? Natur och fåglar? Kanske lite fotografering? Kanske om sånt som händer hemma i byn – Vickleby på Öland? Kanske lite om jobbet och det fackliga arbetet? Kanske lite om hav och båtliv?

Räkna med att det blir högst sporadiskt och osorterat. En kökkenmöding av sånt som inte riktigt passar in i den andra bloggen.

Namnet kommer förstås från boken Liftarens guide till galaxen ifall nån undrar.

